zaterdag 5 januari 2013

Onbetaalde rekeningen en MKB

Vandaag stond er in het AD te lezen dat veel kleine zelfstandigen last hebben van onbetaalde rekeningen (als gevolg van wanbetalers) en dat in sommige gevallen het verlies genomen wordt.

Nou kan ik me voorstellen dat je als kleine zelfstandige blij bent - in deze tijd - met elke opdracht, of dat nu een verfvklus of andere klus is, die binnen komt, maar het lijkt me niet van deze tijd dat er geen duidelijke afspraken kunnen worden gemaakt over de betalingsvoorwaarden.

Het lijkt mij alleszins redelijk in ieder geval om een gedeelte aan te laten betalen en verder in fasen de kosten in rekening brengen.

Wat mij het meest verbaasde was dat iemand besloten had geen incassobureau in te schakelen omdat hem dat te veel tijd en energie zou kosten. Voor mij een onbegrijpelijke keuze, zo werk je jezelf naar de afgrond!

info@dickbosadvies.nl
http://nl.linkedin.com/pub/dick-bos/12/296/773

Geen opmerkingen:

Een reactie posten